Header Ads

Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
It uses a light version of jQuery mobile, navigate the slides by swiping with your fingers
It's completely free (even though a donation is appreciated)
Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
It supports captions, HTML elements and videos.

Kembara Ilmu MMMK Ke UIA

Peribahasa Melayu pernah tertulis " Jauh  Berjalan Luas Pandangan" itulah yang dapat gambarkan oleh pelajar -pelajar tingkatan 5 Maktab Mahmud Merbok. Hal ini demikian kerana Badan Kaunseling MMMK telah berjaya menganjurkan Kembara Ilmu ke Universiti Islam Antarabangsa ,Gombak pada 22 -23 Feb.2018

Kembara Ilmu UIA ini adalah hasil usaha titik peluh Guru kaunseling MMMK iaitu Puan Azliza. Tujuan Kembara ILmu ini adalah bertujuan untuk memberi pendedahan awal tentang peluang- peluang pengajian di UIA dan  motivasi awal kepada pelajar -pelajar tingkatan 5. Disamping itu, pelajar MMMK dapat mengetahui keadaan fasiliti  sebenar universiti itu sendiri.

Semasa di situ . En. Khairul Azli iaitu pegawai daripada UIA  juga merupakan alumni Maktab Mahmud Yan sudi memberi penerangan ringkas mengenai UIA dan disambung oleh Puan Jamilah Saidin  memberi info berguna mengenai  peluang -peluang pendidikan di UIA .Selepas daripada  penerangan tersebut,  pelajar-pelajar dan guru -guru dibawa melawat  Galeri UIA.

Izharnya.semoga program ini dapat  memberi inspirasi kepada pelajar -pelajar MMMK untuk kuat berusaha untuk mencapaikan kejayaan dalam SPM dan melonjakkan nama MMMK ke persada pendidikan.

MMMK No.1




          

1 comment

Mofabaha said...

Membawa anak anak pelajar ke UIA adalah suatu usaha yg terbaik. Izharnya prakarsa ini amat efisien bagi memotivasikan pelajar, tahniah!…”

Powered by Blogger.