Header Ads

Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
It uses a light version of jQuery mobile, navigate the slides by swiping with your fingers
It's completely free (even though a donation is appreciated)
Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
Camera slideshow provides many options to customize your project as more as possible
It supports captions, HTML elements and videos.

Bajet 2012: RM100 untuk bantuan persekolahan pelajar


ALOR SETAR, 15 November 2011 – Sebanyak RM1.7 juta disediakan untuk bantuan RM100 kepada seorang pelajar dari setiap keluarga yang mendaftar dengan e-Sinar sehingga 31 Oktober 2011, akan dilaksanakan pada awal tahun 2012 sebagai membantu meringankan beban menyediakan persediaan persekolahan.

Demikian antara ucapan Menteri Besar, YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak sempena Ucapan Bajet 2012 di Wisma Darul Aman, di sini.

Tambahnya lagi, kerajaan negeri telah berjaya menyalurkan bantuan kepada golongan sasaran dalam pelbagai bentuk seperti bantuan membaiki rumah, membina rumah baru, bantuan am melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat, bantuan Jabatan Zakat, sumbangan peralatan kerja dan sebagainya.
“Untuk tahun 2012 ini program membantu keluarga miskin akan ditambah. Sebanyak RM1 juta telah diperuntukan untuk membaiki rumah-rumah golongan berkenaan.

“Selain itu RM50 ribu diperuntukan khas kepada setiap Dewan Undangan Negeri bagi kerja-kerja membaki rumah pada tahun ini .

“Sebanyak RM19.5 juta atau tambahan RM5 juta juga disediakan untuk pemberian bantuan am melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat,” kata beliau.

Bantuan Skim Kafalah yang bertujuan meringankan beban keluarga miskin menguruskan jenazah diteruskan dan sebanyak RM4 juta disediakan untuk tujuan tersebut.

Katanya lagi, melalui sistem pendaftaran e-Sinar, kerajaan negeri berjaya mengenal pasti kira-kira 17 ribu keluarga miskin sehingga Oktober 2011.

Ucapan Bajet 2012 tersebut dibentangkan sempena Persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah, Penggal Keempat.

Sumber: di sini

No comments

Powered by Blogger.